Την καθιέρωση γραπτών εξετάσεων στη Γ και την ΣΤ τάξη του Δημοτικού μελετά το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να εξετάζονται τα κενά των μαθητών. Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, τα κενά του δημοτικού επηρεάζουν κατά πολύ την αποτυχία του μαθητή στο γυμνάσιο και στο λύκειο.
Όπως αναφέρει το υπουργείο, περίπου το 10% των μαθητών που τελειώνει δημοτικό και συνεχίζει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν είναι ικανό για να συνεχίσει την εκπαίδευση του. Ωστόσο, το νέο σχέδιο του υπουργείου έρχεται σε αντίθεση με τις περικοπές της χρηματοδότησης για την Παιδεία διότι έχει κοπεί η ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο και οι μαθητές θα πρέπει να καλύψουν τα κενά τους χωρίς να χρειαστεί να προσφύγουν στα φροντιστήρια.