Το Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι πρόκειται να καταθέσει νομοθετικό πλαίσιο για την θεσμοθέτηση επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων έτσι ώστε να μην αδικηθούν μαθητές οι οποίοι δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν στις εξετάσεις του Ιουνίου σε ένα η περισσότερα μαθήματα λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας.
Τι θα αλλάξει με το καινούργιο σύστημα:
α)Οι νέες επαναληπτικές προσφέρονται όχι μόνο για τους/τις υποψήφιους/ες των ΓΕΛ αλλά και των ΕΠΑΛ.
β) Θα είναι δυνατή η επανεξέταση και στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, τα οποία μέχρι σήμερα αποκλείονταν, αφού οι επαναληπτικές αφορούσαν μόνο στα μαθήματα που συνδέονταν με το απολυτήριο Λυκείου.
γ) Οι νέες επαναληπτικές μπορούν να λύσουν το πρόβλημα ασθένειας που απαιτεί πολλές μέρες για την ανάρρωση, γιατί πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο και όχι λίγες μέρες μετά τις κανονικές πανελλαδικές.
δ) Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του Ιουνίου και θα λαμβάνουν μέρος σε μια ξεχωριστή διαδικασία διαγωνιζόμενοι για διαφορετικο αριθμό θέσεων. Έτσι οι υποψήφιοι/ες που έχουν δικαίωμα βάσει των δικαιολογητικών τους να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές Πανελλαδικές, εφόσον το ζητήσουν, διαγωνίζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και όχι μόνο σε όσα απουσίασαν. Ο/η υποψήφιος/α που τυχόν απουσιάσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα οφείλει να δηλώσει εντός ορισμένης προθεσμίας αν προτίθεται να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση θέσης από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων και να διεκδικήσει θέση από το ειδικό ποσοστό των ασθενών.
ε) Προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου στο συγκεκριμένο τμήμα.Το νομοθετικό αυτο σχέδιο έχει ως στόχο την ισονομία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη δυνατότητα να προσφέρει μια δεύτερη ευκαιρία μόνο σε όσους την έχουν πραγματικά ανάγκη, να διαφυλαξει και να διατηρήσει το κύρος του θεσμού των εξετάσεων εξασφαλίζοντας τη νομική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις και τέλος να διατηρήσει τα συμφέροντα των μαθητών της πρώτης εξεταστικής του Ιουνίου.