Φοιτητής, σχολές, ταινίες, συνταγές | Είμαι Φοιτητής

Πανεπιστήμια & ΤΕΙ

xekinhsan-oi-eggrafes-twn-prwtoetwn-foithtwn

Ξεκίνησαν οι εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών

Ξεκινούν σήμερα Τρίτη απο τις 10:00 οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας. Σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας οι σπουδαστές έχουν προθεσμία να εγγραφούν εώς την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου στην πλατφόρμα χωρίς να χρειάζεται να προσκομίσουν έγγραφα στη γραμματεία της σχολής και να επιβαρυνθούν με το κόστος της μετακίνησης.Η διαδικασία εγγραφής πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής του υπουργείου παιδείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eregister.it.minedu.gov.gr εισάγοντας τον κωδικό που χρησιμοποιήθηκε απο τους μαθητές κατα την συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους. Στη συνέχει θα συμπληρωθεί μια αίτηση όπου θα έχει χαρακτήρα υπεύθυνης δήλωσης και θα ζητά το ΑΜΚΑ του δηλούντος ώστε να γίνει εξακρίβωση στοιχείων.Σε περίπτωση που τα στοιχεία στα προσυμπληρωμένα πεδία του «Προσωπικά Στοιχεία Επιτυχόντα (Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ)» είναι διαφορετικά απο αυτά της αστυνομικής ταυτότητας του φοιτητή, θα πρέπει να διορθωθούν άμεσα στα συστήματα μητρώου ΑΜΚΑ μέσω αίτησης σε οποιοδήποτε ΚΕΠ. Τα στοιχεία στο «Στοιχεία Πανελλαδικών Εξετάσεων» δεν θα διορθώνονται.Οι σπουδαστές μπορούν να λάβουν υποστήριξη απο τις σχολικές τους μονάδες για την εγγραφή ενώ μετά την είσοδο στην εφαρμογή υπάρχει εγχειρίδιο χρήσης γαι την διευκόλυνσή τους.Σε περίπτωση που κάποιος έχει εγγραφεί από προηγούμενο έτος σε σχολή ή τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα δηλώσει τη σχολή ή το τμήμα στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένος και θα ζητήσει ταυτόχρονα τη διαγραφή του, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στη νέα σχολή ή στο νέο τμήμα. Αφού γίνει ο έλεγχος των στοιχείων ο σπουδαστής θα πρέπει να ολοκληρώσει την εγγραφή του μέσα στα πλαίσια της προθεσμίας. Επιπρόσθετα, οι σπουδαστές θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τη σχολή τους για να διευκρινίσουν αν χρειάζεται να προσκομίσουν αργότερα συμπληρωματικά διακιολογητικά.Τέλος. για τις στρατιωτικές σχολές, τις αστυνομικές σχολές, τις σχολές της πυροσβεστικής ακαδημίας, τις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού και τις ανώτερες σχολές τουριστικής εκπαίδευσης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων θα καθοριστεί και θα πραγματοποιηθεί από τα αρμόδια υπουργεία. Επισημαίνεται ότι όλες οι ανωτέρω διαδικασίες εγγραφής ολοκληρώνονται είτε από τους ίδιους τους επιτυχόντες ή από νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο.
ti-prepei-na-gnwrizoun-oi-prwtoeteis-gia-to-foithtiko-paso

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πρωτοετείς για το Φοιτητικό Πάσο

Οι νεοεισαχθέντες φοιτητές με την ολοκλήρωση της εγγραφής τους θα παραλάβουν από την αρμόδια γραμματεία του Τμήματος τους την βεβαίωση πρόσβασης. Όταν θα παραλάβετε την βεβαίωση πρόσβασης θα σας δοθεί, επίσης από τη Γραμματεία του αντίστοιχου τμήματος σας, ένα Username και ένα Password. Με αυτά θα έχετε πρόσβαση σε διάφορες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος στο οποίο ανήκετε. Επιπλέον, με τα ίδια θα μπείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας submit-academicid.minedu.gov.gr για την έκδοση του φοιτητικού πάσο. Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής σας αίτησης θα σας δοθεί η δυνατότητα να επιλέξετε εσείς το σημείο παράδοσης του φοιτητικού σας πάσο. Το σημείο παράδοσης θα το επιλέξετε εσείς μεταξύ όλων των διαθέσιμων ανά την Επικράτεια. Έπειτα, η αίτησή σας, για την έκδοση του πάσο, θα πρέπει να περάσει από έγκριση στην γραμματεία του τμήματος σας. Όταν εγκριθεί το φοιτητικό πάσο θα βρίσκεται στο σημείο διανομής, που επιλέξατε, περίπου μετά από 5-7 εργάσιμες ημέρες. Κατά την παραλαβή της Ακαδημαϊκής σας Ταυτότητας θα πρέπει να επιδεικνύεται την αστυνομική σας ταυτότητα και να αναφέρετε τον μοναδικό αριθμό της αίτησης σας και τον 6ψήφιο κωδικό PIN, τον οποίο θα έχετε λάβει με sms και e-mail.
ti-tha-ischuei-gia-to-akadhmaiko-etos-2017-stis-meteggrafes-twn-foithtwn

Τι θα ισχύει για το ακαδημαικό έτος 2017 στις μετεγγραφές των φοιτητών

Ηλεκτρονικά θα γίνονται απο εδώ και πέρα οι εγγραφές στα πανεπιστημιακά ιδρύματα χωρίς να χρειάζεται να μετακινούνται οι επιτυχόντες στη πόλη της σχολής τους. Επισημένεται πως στις αστυνομικές,στρατιωτικές,εμπορικού ναυτικού και σχολές πυροσβεστών η διαδικασία εγγραφής καθορίζεται απο το ίδρυμα και θα ανακοινωθεί απο τις ίδιες.Το τελέυταίο διάστημα το σύστημα και τα παρακλάδια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό δημιουργώντας ερωτηματικά και απορίες στους σπουδαστές. Παρακάτω θα δούμε τι θα ισχύει φέτος για τις μετεγγραφές.Σύμφωνα με το υπουργείο και με τις νέες αντιστοιχίες των τμημάτων θα ισχύει για τις μετεγγραφές:Α. έχει αλλάξει η αντιστοιχία του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών της Σχολής Οικονομικών Επιστημών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το παραπάνω τμήμα αφαιρέθηκε από την Ομάδα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, καθώς αντιστοιχήθηκε με τμήματα Οικονομικών Επιστημών άλλων Πανεπιστημίων.Β. έχει αλλάξει η ονομασία (όχι όμως και η αντιστοιχία) του Τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης της Σχολής Θετικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο με τις διατάξεις του π.δ. 35/2017(Α΄59) μετονομάσθηκε σε Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης.Γ. έχουν συμπεριληφθεί τα Τμήματα Τουριστικών Σπουδών της Σχολής Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τα οποία ιδρύθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.4452/2017, στην κατηγορία των μη αντίστοιχων Τμημάτων.Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 οι αιτήσεις μετεγγραφών που κατατέθηκαν ήταν περίπου 3.500 και εγκρίθηκε το 58%. Σημειωτέον οι αιτήσεις για τις κατ' εξαίρεση μετεγγραφές ήταν 2.100.Ποιοί υποψήφιοι δικαιούνται μεταγγραφή και ποιά είναι τα κατάλληλα διακιολογητικά που θα χρειαστούν;Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν οι φοιτητές που έχουν εγγραφεί:• είτε μέσω της επιτυχίας τους στις πανελλαδικές εξετάσεις Μαΐου–Ιουνίου εκάστου σχολικού έτους , Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) ή Επαγγελματικού ημερήσιου ή εσπερινού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Ομάδας Α ́ και Ομάδας Β ́,• είτε μέσω της χρήσης άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης (εισαγωγή στο 10% των θέσεων εισακτέων κάθε Τμήματος, Σχολής ή Εισαγωγικής Κατεύθυνσης χωρίς νέα εξέταση, με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση),• είτε μέσω της χρήσης του δικαιώματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις από τους πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις, με κριτήριο το βαθμό απολυτηρίου τους και σε ποσοστό 5% καθ' υπέρβαση του αριθμού εισακτέων.Δικαιούχοι μετεγγραφής σύμφωνα με τα κριτήρια της παρ. 7 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει• Αίτηση για μετεγγραφή, σύμφωνα με την παρούσα εγκύκλιο, δύνανται να υποβάλουν οι φοιτητές των A.E.I. και των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, που έχουν εγγραφεί στα Τμήματα/Σχολές των ΑΕΙ και ΑΕΑ, με τις ανωτέρω περιπτώσεις εισαγωγής.• Ο αριθμός των μετεγγραφόμενων ισούται με το 15 % του συνολικού αριθμού των εισακτέων των ανωτέρω κατηγοριών κατά το έτος 2016-2017, ανά Σχολή ή Τμήμα, όπως αυτό ορίστηκε στις οικείες Σχολές ή Τμήματα, εκτός από την περίπτωση που οι Σχολές ή τα Τμήματα έχουν εισηγηθεί μεγαλύτερο του ανωτέρω ποσοστό.• Σε περίπτωση ισοψηφίας κατά τη μοριοδότηση, λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στα ΑΕΙ των αιτούντων κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης.Δεν συμπεριλαμβάνονται στο άνω ποσοστό θέσεων:α) Τα τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας, που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 1897/1990 (Α ́ 120), τα οποία έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία του, ή σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχο Τμήμα ή Σχολή, στην πλησιέστερη πόλη εντός της ιδίας περιφέρειας, όπου λειτουργεί αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα, καιβ) Φοιτητές που έχουν αναπηρία (σωματική, διανοητική ή ψυχική) 67% και άνω, πιστοποιούμενη από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή φοιτητές, που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ' αριθμ . Φ.151/17897/Β6/2014 (Β ́ 358) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών.Οι παραπάνω φοιτητές έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη, που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία ή στην πόλη, που πιθανώς τους παρέχεται ιατρική μέριμνα, ή στην πλησιέστερη στην ανωτέρω πόλη εντός της ιδίας περιφέρειας, όπου λειτουργεί αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα.Οι μετεγγραφές επιτρέπονται μόνο για Σχολές ή Τμήματα ή Προγράμματα Σπουδών αντίστοιχα των Σχολών ή Τμημάτων ή Προγραμμάτων Σπουδών εισαγωγής, από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο, από ΤΕΙ σε ΤΕΙ και από ΑΕΑ σε ΑΕΑ και εφόσον το Ίδρυμα υποδοχής εδρεύει σε άλλη περιφέρεια. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η μετεγγραφή φοιτητή σε αντίστοιχο Τμήμα του ίδιου ΑΕΙ.Οι φοιτητές που δεν έχουν δικαίωμα μετεγγραφής:α) Oι φοιτητές, στους οποίους έχει ήδη χορηγηθεί μετεγγραφή ή μεταφορά θέσης εισαγωγής πριν την έναρξη ισχύος του Ν. 4332/2015 ή σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού, εφόσον αιτούνται εκ νέου μετεγγραφή από τη Σχολή ή το Τμήμα, στο οποίο έχουν εγγραφεί με μετεγγραφή ή μεταφορά θέσης εισαγωγής.β) Οι φοιτητές των οποίων η διάρκεια φοίτησης έχει υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών.γ) Οι φοιτητές που με αίτησή τους έχουν διακόψει τη φοίτησή τους και για τους οποίους η φοιτητική ιδιότητα διακόπτεται προσωρινά κατά το χρόνο διακοπής της φοίτησης, εκτός αν η διακοπή οφείλεται σε αποδεδειγμένους λόγους υγείας ή σε λόγους ανωτέρας βίας.δ) Φοιτητές που έχουν εισαχθεί στα ΑΕΙ με τις κάτωθι κατηγορίες:(i) Tέκνα των Ελλήνων Εξωτερικού.(ii) Αλλοδαποί –Αλλογενείς.(iii) Υπότροφοι Αλλοδαποί -Αλλογενείς που έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα τμήματα Θεολογικών σχολών των Πανεπιστημίων και στα προγράμματα σπουδών των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών σε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων και σε ποσοστό 1% καθ' υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε όλες τις υπόλοιπες Σχολές.(iv) Υπότροφοι Ομογενείς.(ν) Αθλητές που εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διάκριση σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν. 2725/1999 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.Συμπλήρωση φόρμας για αίτηση:Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση μετεγγραφής τους, σε ημερομηνία που θα οριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων www.minedu.gov.gr στην ειδική εφαρμογή μετεγγραφών.Για να χρησιμοποιήσουν οι φοιτητές την ηλεκτρονική εφαρμογή θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password), που τους χορηγήθηκε από τη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματός τους για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ιδρύματος, στο οποίο φοιτούν.Επίσης είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τον οκταψήφιο αριθμό υποψηφίου των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τον οποίον σε περίπτωση που δεν τον έχουν στη διάθεσή τους δύνανται να τον αναζητήσουν στη Γραμματεία της Σχολής/Τμήματος στο οποίο φοιτούν, στο Λύκειο από το αποφοίτησαν ή στην αρμόδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.Στη συνέχεια ο αιτών δηλώνει στην ηλεκτρονική αίτηση προσωπικά του στοιχεία, στοιχεία επικοινωνίας και ένα ή περισσότερα από τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο Γ ́ της παρούσης κριτήρια, για τα οποία δύνανται να μοριοδοτηθεί και τις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα έως δύο (2) διαφορετικών ΑΕΙ, όπου επιθυμεί να μετεγγραφεί.Εφόσον ο αιτών επιθυμεί να μοριοδοτηθεί για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2015 δηλώνει επιπλέον τον ατομικό του Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) και τον ατομικό του Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) -εφόσον διαθέτει καθώς και τους Αριθμούς Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) των γονέων/κηδεμόνων του ή του/της συζύγου.Στην περίπτωση αυτή ο αιτών επιβεβαιώνει την ακρίβεια των στοιχείων (ονοματεπώνυμο και πατρώνυμο) των κατόχων των ανωτέρω ΑΦΜ, όπως αυτά αντλούνται από τα αρχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και εμφανίζονται κατά την συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης μετεγγραφής. Σε περίπτωση που από τον έλεγχο που θα διενεργηθεί προκύψει ανακριβής καταχώριση των ανωτέρω στοιχείων ή απόκρυψη αυτών, η αίτηση θα απορριφθεί.Στην ανωτέρω ηλεκτρονική αίτηση οι δικαιούχοι μετεγγραφής δεσμεύονται επίσης να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά, που αποδεικνύουν την συνδρομή των δηλωθέντων κριτηρίων μοριοδότησης.Η ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης κατά την έννοια και με τις συνέπειες του Ν. 1599/1986 (Α ́75).Σε περίπτωση αδυναμίας πρόσβασης στην ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής αιτήσεων μετεγγραφής, ο αιτών απευθύνεται στη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματος, που φοιτά προκειμένου να λάβει σχετικές οδηγίεςΗ μοριοδότηση για τις μετεγγραφές συμπληρώνεται απο τα παρακάτω κριτήρια:Δικαίωμα μετεγγραφής χορηγείται στους αιτούντες κατά φθίνουσα σειρά του συνόλου των μορίων, που συγκεντρώνουν από τα κάτωθι κριτήρια:α) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το φορολογικό έτος 2016, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 5)β) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα,και των μελών της οικογένειάς του, για το φορολογικό έτος 2016, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ,(3001 έως 6.000 Ευρώ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 4)γ) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του , για το φορολογικό έτος 2016, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των εννέα χιλιάδων (6001-9.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 3)Κατά κεφαλήν εισόδημα μεγαλύτερο των εννέα χιλιάδων (9.000) ευρώ δεν μοριοδοτείται.Ο έλεγχος των εισοδηματικών κριτηρίων και η ένταξη του αιτούντος σε μια εκ των ανωτέρω κατηγοριών πραγματοποιείται με αυτόματη διασύνδεση/διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία σύμφωνα με το άρθρ. 60 του Ν. 4415/2016.Σε περίπτωση που δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση που να αντιστοιχεί στους ΑΦΜ που δηλώθηκαν, ο αιτών δεν λαμβάνει κανένα μόριο λόγω εισοδηματικού κριτηρίου.Στη μοριοδότηση των περιπτώσεων α ́ έως και γ ́, λαμβάνεται υπόψη το υψηλότερο μεταξύ του ατομικού εισοδήματος του αιτούντος εφόσον υφίσταται και του κατά κεφαλήν εισοδήματος των γονέων του, όπως ορίζεται ανωτέρω, το οποίο προκύπτει από τη φορολογική δήλωση του φορολογικού έτους 2016.Η φορολογική δήλωση και κάθε τροποποίηση αυτής πρέπει να έχει υποβληθεί μέχρι την οριστική υποβολή της αίτησης μετεγγραφής.δ) Ο δικαιούχος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς. (Μόρια 3)ε) Ο δικαιούχος είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας. (Μόρια 2)στ) Ο δικαιούχος είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας. (Μόριο 1)ζ) Ο δικαιούχος να είναι ορφανός από τον έναν γονέα. (Μόριο 1)η) Ο δικαιούχος να είναι μη αναγνωρισμένο τέκνο τέκνο άγαμης μητέρας. (Μόριο 1)θ) Ο δικαιούχος έχει αδελφό ή αδελφή, φοιτητή του προπτυχιακού κύκλου σπουδών, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή ο δικαιούχος να ανήκει στην κατηγορία των πολύδυμων τέκνων που συμμετείχαν, το ίδιο σχολικό έτος, στις πανελλαδικές εξετάσεις. (Μόριο 1)Στην περίπτωση που ο αιτών διαθέτει περισσότερους του ενός αδελφούς/ες με την ιδιότητα του φοιτητή λαμβάνει ένα (1) μόριο συνολικά, ομοίως στην περίπτωση που συμπίπτει η ιδιότητα του αδελφού/αδελφής φοιτητή προπτυχιακού κύκλου σπουδών και του πολύδυμου αδελφού στο ίδιο πρόσωπο, ο αιτών λαμβάνει ένα (1) μόριο για τα κριτήρια αυτά.Στις ως άνω περιπτώσεις, μεταξύ του τόπου κατοικίας των γονέων ή του έχοντος την επιμέλεια και του τόπου σπουδών του αδελφού, προτεραιότητα για τη μετεγγραφή έχει ο τόπος, που δεν είναι η πόλη της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.ι) Ο δικαιούχος μετεγγραφής έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο που έχουν αναπηρία 67% και άνω, πιστοποιημένης από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή έχουν παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ' αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (Β ́ 358) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει (μόριο 1).Ο αιτών λαμβάνει το ανωτέρω οριζόμενο ένα (1) μόριο, ανεξαρτήτως του αριθμού των ατόμων που περιλαμβάνονται στις ανωτέρω αναφερόμενες περιπτώσεις. Σε περίπτωση ισοβαθμίας κατά την ανωτέρω μοριοδότηση λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στα ΑΕΙ των αιτούντων κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης.Σε περίπτωση που ο αιτών δεν πληροί τουλάχιστον ένα από τα μοριοδοτούμενα κριτήρια ή δεν επαληθευτούν αυτά κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών, μετεγγραφή χορηγείται για τις θέσεις που δεν κατελήφθησαν από αιτούντες που πληρούν ένα ή περισσότερα από τα μοριοδοτούμενα κριτήρια.Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι ευνοούνται:• Πολύδυμα τέκνα: τα τέκνα που γεννήθηκαν ύστερα από πολύδυμη κύηση (δίδυμα, τρίδυμα κ.ο.κ. αδέλφια).• Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:Το ετήσιο εισόδημα επιβολής εισφοράς του φορολογικού έτους 2015, του ίδιου του φοιτητή, και των μελών της οικογένειάς του. Στην περίπτωση που οι γονείς του αιτούντος την μετεγγραφή είναι διαζευγμένοι, για τον υπολογισμό του οικογενειακού εισοδήματος υπολογίζεται το εισόδημα –όπως προσδιορίστηκε ανωτέρω – και των δύο γονέων, εκτός από την περίπτωση φοιτητή αιτούντος μετεγγραφή, η επιμέλεια του οποίου έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση στον ένα γονέα, οπότε υπολογίζεται το εισόδημα μόνου αυτού.• Μέλη της οικογένειας: Ο επιτυχών που αιτείται την μετεγγραφή του και όσα τέκνα εμφανίζονται στην φορολογική δήλωση των γονέων του, ως εξαρτώμενα μέλη καθώς και οι υπόχρεοι στην υποβολή της δήλωσης. Σε περίπτωση που ο επιτυχών είναι έγγαμος, υπολογίζονται ως μέλη της οικογένειάς του ο/η σύζυγος καθώς και τα τέκνα που αυτός είχε δηλώσει.• Κατά κεφαλήν εισόδημα: Το πηλίκο που προκύπτει από τη διαίρεση του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος όπως ορίστηκε ανωτέρω με το συνολικό αριθμό των μελών της οικογένειας του αιτούντος (υπόχρεος και εξαρτώμενα μέλη) που εμφανίζονται στη φορολογική δήλωση.Ο υπολογισμός του κατά κεφαλήν εισοδήματος υπολογίζεται αυτοτελώς για κάθε υποβληθείσα φορολογική δήλωση του αιτούντος και των γονέων του/συζύγου.• Μόρια εισαγωγής: τα μόρια βαθμολογίας που συγκέντρωσε ο επιτυχών από τη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις. Προκειμένου για επιτυχόντες που βαθμολογήθηκαν με διαφορετική κλίμακα, όπως οι απόφοιτοι Επαγγελματικών Λυκείων Ομάδας Α, τα μόριά τους υπολογίζονται με αριθμητική αναγωγή σε ενιαία κλίμακα με μέγιστο τα 20.000 μόρια ή αντιστοίχως 22.000 ή 24.000 αν πρόκειται για Σχολή/Τμήμα με ειδικό μάθημα/μαθήματα.• Πόλη: το πολεοδομικό συγκρότημα, το οποίο μπορεί να απαρτίζεται από έναν ή περισσότερους Δήμους κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 3852/2010 (Α ́ 87), όπως τα πολεοδομικά συγκροτήματα Αττικής και Θεσσαλονίκης, το κάθε ένα εκ των οποίων νοείται ως μία πόλη.Περίπτωση χορήγησης μετεγγραφής κατ'εξαίρεση:Στην περίπτωση που συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις για χορήγηση κατ' εξαίρεση μετεγγραφής, δύναται να υποβληθεί σχετική αίτηση (επισυνάπτεται σχετικό υπόδειγμα) στην Επιτροπή κατ' εξαίρεση μετεγγραφών της παρ. 9 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015 και της αριθ. 161107/Ζ1/13-10-15 ΥΑ.Η ανωτέρω Επιτροπή εξετάζει αιτήσεις φοιτητών των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α της ημεδαπής για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή σε Σχολή ή Τμήμα ή Πρόγραμμα Σπουδών αντίστοιχο των Σχολών ή Τμημάτων ή Προγραμμάτων Σπουδών εισαγωγής, από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο από ΤΕΙ σε ΤΕΙ και από ΑΕΑ σε ΑΕΑ, εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις.Η αίτηση υποβάλλεται στο Κεντρικό Πρωτόκολλο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Α. Παπανδρέου 37,Μαρούσι,(γρ. 0103) ή αποστέλλεται ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή έως και τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016 και απευθύνεται στην Επιτροπή κατ' Εξαίρεση Μετεγγραφών της παρ. 9 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015 (ΦΕΚ 76 Α ́).Αίτηση για χορήγηση κατ' εξαίρεση μετεγγραφής δύναται να υποβληθεί και μετά τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας, εφόσον ο λόγος που επικαλείται ο αιτών προέκυψε μεταγενέστερα. Σημειώνεται ακόμα ότι η απόρριψη της ηλεκτρονικής αίτησης μετεγγραφής δεν συνιστά λόγο που προέκυψε μεταγενέστερα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων στην Επιτροπή των κατ' εξαίρεση μετεγγραφών.Στην αίτηση που υποβάλλεται σύμφωνα με τα ανωτέρω, επισυνάπτονται τα δικαιολογητικά, που τεκμηριώνουν τις ιδιαίτερα σοβαρές και εξαιρετικές περιπτώσεις, για τις οποίες ο φοιτητής αιτείται μετεγγραφή κατ'εξαίρεση.Τα κριτήρια για χορήγηση μετεγγραφής που ορίζονται στην παράγραφο 7 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015 δεν συνιστούν λόγο για τη χορήγηση κατ' εξαίρεση μετεγγραφής.Η Επιτροπή αποφασίζει εάν από τα υποβληθέντα δικαιολογητικά προκύπτουν οι λόγοι που επικαλείται ο αιτών συνιστούν ιδιαίτερα σοβαρή περίπτωση και εάν τεκμηριώνεται ο εξαιρετικός χαρακτήρας του αιτήματος ως ορίζει η παράγραφος 9 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015.Η θετική απόφαση της Επιτροπής για τη μετεγγραφή κατ' εξαίρεση και αντίγραφο του φακέλου διαβιβάζεται στο Τμήμα, στο οποίο έχει αιτηθεί ο δικαιούχος μετεγγραφή. Η γραμματεία του Τμήματος καλεί τον δικαιούχο της κατ' εξαίρεση μετεγγραφής να προσκομίσει τη βεβαίωση διαγραφής του από το Τμήμα προέλευσης.Για να ενημερωθείτε για τα αποτελέσματα των βάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, πατήστε ΕΔΩ.
oikonomikh-enischush-apo-ereunhtika-apotelesmata-epidiwkoun-ta-panepisthmiaka-idrumata-ths-chwras-en-mesw-krishs

Οικονομική ενίσχυση απο ερευνητικά αποτελέσματα επιδιώκουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας εν μέσω κρίσης

Ο Κώστας Αμπατζής, διευθυντής καταθέσεων και χορηγήσεων στον οργανισμό βιομηχανικής ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) μίλησε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ 104,9 FM για την οικονομική ενίσχυση που επιδιώκουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας μέσα απο την κατοχύρωση εφευρέσεων και ερευνητικών αποτελεσμάτων. «Από τη στιγμή που η κρατική χρηματοδότηση προς αυτά έχει μειωθεί, κατοχυρώνουν ευρεσιτεχνίες με σκοπό να εκμεταλλευτούν τα ερευνητικά αποτελέσματα, κάνοντας συμφωνίες με κάποιους για να παράγουν το επινόημά τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Δημόκριτος στην Αθήνα το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας στην Κρήτη, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, ενώ και το ΑΠΘ κάνει πολύ καλή δουλειά όπως και πολλά άλλα εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα»Ακόμα ο κ.Αμπατζής επεσήμανε πως υπάρχουν συνεργασίες μεταξύ ερευνητικών κέντρων και ιδρυμάτων του εξωτερικού, που όταν τους δίνεται η ευκαιρία κατοχυρώνουν εφευρέσεις τις οποίες χρησιμοποιούν για να αναπτύξουν προιόντα ώστε να προσκομίσουν κέρδος. Συγκεκριμένα ο ίδιος είπε πως «τα πανεπιστήμια και διάφορα ερευνητικά κέντρα μπορούν να πουλήσουν την εφεύρεσή τους σε εταιρίες, οι οποίες θα παράγουν το προϊόν και το πανεπιστήμιο και ο αντίστοιχος ερευνητής θα έχουν οικονομικά οφέλη από την εκμετάλλευση της εφεύρεσης» τονίζοντας επίσης την αλλαγή κουλτούρας στα πανεπιστήμια ως προς την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών εν μέσω κρίσης.
udrish-anoichtwn-koinwnikwn-panepisthmiwn-stous-dhmous-mouzakiou-kai-chersonhsou

Ύδριση ανοιχτών κοινωνικών πανεπιστημίων στους δήμους Μουζακίου και Χερσονήσου

Απο το Νοέμβρη θα λειτουργήσει το νέο ανοιχτό κοινωνικό πανεπιστήμιο στο δήμο Μουζακίου Καρδίτσας το οποίο θα έχει στόχο την διδασκαλία σε θέματα κοινωνιολογίας, ψυχολογίας και κοινωνικής υγείας. Ο δήμαρχος Μουζακίου και πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Κωτσός, μιλώντας στην ΕΡΤ Θεσσαλίας τόνισε πως αυτή είναι μια πρωτοβουλία που ξεκινάει μέσω της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Ανοιχτό Κοινωνικό Πανεπιστήμιο Ενεργών Πολιτών» και ευέλπιστεί πως το κοινό θα ανταποκριθεί. Τα μαθήματα θα είναι 16 τετράωρα ανα δεκαπενθήμερο και οι δημότες θα λάβουν το σχετικό τίτλο σπουδών. Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να απευθυνθούν στο δήμο Μουζακίου για τις εγγραφές.Την ίδια δράση ακολούθησε και ο δήμος χερσονήσου εδραιώνοντας το «Δημοτικό Ελεύθερο Ανοικτό Πανεπιστήμιο» με το διακριτό τίτλο του ονόματος του μεγάλου Κρητικολόγου, Αρχαιολόγου, Λαογράφου, Ιστορικού και φιλολόγου Στέφανο Ξανθουδίδη (1864-1928) και με έμβλημα τις περίφημες «Μέλισσες» κόσμημα της μινωικής περιόδου το οποίο έχει βρεθεί στην περιοχή των Μαλίων.Κάθε κύκλος σπουδών θα έχει δικό του γνωστικό αντικείμενο ή επιστημονικά θέματα σύμφωνα με τον διδάσκοντα και θα έχει διάρκεια τριών μηνών (Οκτώβριος-Δεκέμβριος, Ιανουάριος-Μάρτιος, Απρίλιος-Ιούνιος). Τα μαθήματα θα λαμβάνουν χώρα μια φορά την εβδομάδα, ως πιθανότερη ημέρα το Σάββατο και θα διαρκούν τρείς ώρες (11:00π.μ.-14:00μ.μ.).Τα τμήματα που θα εδραιωθούν βάση ζήτησης είναι:Ανθρωπιστικές (Τοπική Ιστορία και Πολιτισμός Εκκλησιαστική Ιστορία ,Θεολογία , Φιλολογία, Αρχαιολογία)Κοινωνικές (Κοινωνία και Θρησκεία , Κοινωνιολογία, Οικονομία, Διοίκηση Ανθρωπολογία, Κοινωνία της Πληροφορίας Κυβερνητική, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης)Τέχνες (Εικαστικά ,Μουσική , Θέατρο , Ιστορία της Τέχνης)Πολιτιστικός τουρισμόςΠολιτική παιδείαΕπιστήμες υγείας(Ιατρική , Βιολογία)Θετικές Επιστήμες (Χημεία, Φυσική ,Πληροφορική ,Μαθηματικά)Προστασία περιβάλλοντοςΞένες ΓλώσσεςΕπαγγελματικός ΠροσανατολισμόςΠαιδαγωγικές Επιστήμες (Παιδαγωγική, Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Επιστήμες της Αγωγής , Φυσική Αγωγή, Αθλητισμός)Σπουδές πρωτογενούς τομέα οικονομίας (γεωπονία, μελισσοκομία, κτηνοτροφία, κτηνιατρική)Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να απευθυνθούν στο δήμο Χερσονήσου για τις εγγραφές.
eap-ena-axiepaino-panepisthmio-gia-olous

ΕΑΠ: Ένα αξιέπαινο πανεπιστήμιο για όλους

Το ΕΑΠ (Ελληνικο Ανοικτό Πανεπιστήμιο), το πρώτο και μοναδικό δημόσιο πανεπιστήμιο αφιερωμένο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αριθμεί πλέον τα 20 χρόνια απο την ίδρυση του και αποτελεί αδιαμφισβήτητα ανάγκη της εποχής, αφού απευθύνεται σε όσους δεν έχουν ούτε χρόνο αλλά ούτε χρήμα και επιθυμούν να διευρύνουν τις ακαδημαικές γνώσεις τους. Το ΕΑΠ διαφέρει απο άλλα ΑΕΙ καθώς δε βασίζεται στη φυσική παρουσία των εκπαιδευόμενων και τη μελέτη μέσω έντυπου υλικού αλλά χρησιμοποιεί τεχνολογικά μέσα όπως οι διαδικτυακές πλατφόρμες και ψηφιακές βιβλιοθήκες.Το πανεπιστήμιο αριθμεί τέσσερις ακαδημαικές σχολές (Κοινωνικών Επιστημών, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας, Ανθρωπιστικών Σπουδών) στις οποίες περιλαμβάνονται 6 προπτυχιακά τμήματα και 32 μεταπτυχιακά.Στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι όλοι ευπρόσδεκτοι ανεξάρτητα με την ηλικία, τον τόπο ή την βαθμολογίας εξετάσεων και μπορούν να φοιτήσουν απο απόφοιτοι λυκείου μέχρι πτυχιούχοι που επιθυμούν να εξελίξουν τις γνώσεις τους περαιτέρω.Το ίδρυμα δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές, μέσω των διαδικτυακών πλατφορμων να διαμορφώσουν το προγραμμά τους και να συνδυάσουν τη μάθηση με την εργασία ή λοιπές οικογενειακές υποχρεώσεις τους.Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται και οι διοικητικές ανάγκες καλύπτονται απο τα 9 παραρτήματα που βρίσκονται σε όλη τη χώρα, ο φοιτητής σπουδάζει στο δικό του χώρο και ρυθμό αφού, επιλέγει ο ίδιος τον αριθμό των θεματικών ενοτήτων που θέλει να παρακολουθήσει ανα εξάμηνο.Τέλος, σπουδάζοντας στο ΕΑΠ πέρα του ότι οι φοιτητές δεν έχουν έξοδα διαμονής σε άλλη πόλη, δεν έρχονται αντιμέτωποι με υπέρογκα ποσά που αφορούν τα δίδακτρα. Εν μέσω περιόδου κρίσης το πανεπιστήμιο μείωσε σημαντικά το κόστος και προσφέρει μερική απαλλαγή διδάκτρων σε άτομα με οικονομικές δυσκολίες και αναπηρίες. Αυτό καθιστά το κόστος φοίτησης στο ΕΑΠ σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με άλλα προγράμματα ίδιων ταχυτήτων.
upourgos-paideias-ochi-se-deutero-schedio-athhna-kai-anafores-se-eperchomenes-metarruthmiseis-twn-aeitei

Υπουργός Παιδείας: Όχι σε δεύτερο σχέδιο "Αθηνά" και αναφορές σε επερχόμενες μεταρρυθμίσεις των ΑΕΙ/ΤΕΙ.

Ξεκάθαρη έκανε την πρόθεση του ο υπουργός παιδείας κ.Γάβρογλου και τόνισε πως δε θα υπάρξει σχέδιο Αθηνά ΙΙ μιλώντας στο 1ο περιφεριακό συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση στη δυτική Μακεδονία που ξεκίνησε χθες στην Κοζάνη.Ο υπουργός αναφέρθηκε σε μερικές απο τις μεταρρυθμίσεις και ενέργειες που θα γίνουν στο άμεσο μέλλον, ξεκινώντας απο την ένωση του Τει Αθήνας και Πανεπιστήμιο Πειραιά και την ίδρυση η κατάργηση τμημάτων στο νέο πανεπιστήμιο. Ο υπουργός με αφορμή τη παραπάνω συγχώνευση παρότρυνε και άλλα ιδρύματα να συνεργαστούν δημιουργώντας συμπύξεις και νέα τμήματα.Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο πρόβλημα που εμφανίζεται στις σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, αφού οι δήμοι δεν έχουν κάποιο σχέδιο συντήρησης με αποτέλεσμα τα σχολικά κτίρια να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Εξετάζεται επίσης σχέδιο νομιμοποίησης κτιρίων, καθώς πολλά απο αυτά δεν διαθέτουν τις απαραίτητες άδειες απο την πολεοδομία με σκοπό να ενταχθούν έτσι σε χρηματοδοτικά προγράμματα για τη συντήρηση τους. Για το πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Τει ο υπουργός ανέφερε ότι ζητήθηκε απο τις διοικήσεις των πανεπιστήμιων και των ΤΕΙ που διαθέτουν ομοειδή τμήματα να συνεννοηθούν μεταξύ τους, ενώ το υπουργείο διερευνά τα επαγγελματικά προσόντα με αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες. «Προσπαθούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα και να δώσουμε τέλος σ΄ έναν απαράδεκτο εμφύλιο ανάμεσα στα ιδρύματα που έχει διχάσει και τραυματίσει την ακαδημαϊκή κοινότητα» επισήμανε ο υπουργός.Έγινε επίσης αναφορά κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τη σύγκλητο του πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας ότι, θα γίνει η άμεση υλοποίηση του σχεδίου με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων για τους φοιτητές και από τα 70 εκατ. € που δαπανώνται σήμερα για συγγράμματα θα χρειαστούν μόλις 5 εκατ, για τις ετήσιες ανάγκες. «Το σύστημα των συγγραμμάτων, όπως λειτουργεί σήμερα, είναι πολιτική ενάντια στους φτωχούς» σημείωσε ο υπουργός.Στη συνέχεια ο υπουργός αναφέρε πως τα διετή προγράμματα που προβλέπεται να γίνουν θα είναι αναγνωρίσιμα σε όλη την Ευρώπη χωρίς την ανάγκη επαγγελματικής πιστοποίησης σε άλλους οργανισμούς. Κλείνοντας το κεφάλαιο των διετών σπουδών ο κ.Γάβρογλου ερωτήθηκε εάν θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτά τα προγράμματα τέχνες όπως π.χ γουνοποιία και τέχνη του μαρμάρου όπου ο ίδιος φάνηκε πολύ θετικός λέγοντας «εάν έρθει συγκεκριμένη πρόταση από το πανεπιστήμιο που να αφορά τις παραπάνω ειδικότητες θα εγκριθεί με διαδικασίες εξπρές».Ο υπουργός συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Τει Δυτικής Μακεδονίας Νίκο Ασημόπουλο, επισκέφθηκε τις νέες εγκαταστάσεις τής υπό κατασκευή πανεπιστημιούπολης δυτικής Μακεδονίας και ενημερώθηκε από τον πρύτανη Αντώνη Τουρλιδάκη για την πρόοδο του έργου προϋπολογισμού 20 εκ €.
to-neo-nomoschedio-gia-ta-ekpaideutika-idrumata-aei-tei--ti-tha-ischuei

Το νέο νομοσχέδιο για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ΑΕΙ-ΤΕΙ, τι θα ισχυει.

Μετά τις πολυάριθμες προτάσεις που κατατέθηκαν για τις νέες διατάξεις που θα ισχύουν στην τριτοβάθμια εκπάιδευση, το νέο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει 70 άρθρα. Γενικότερα, μετατρέπονται σε master τα 5ετούς φοίτησης πτυχία των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών Τμημάτων, καταργούνται τα Συμβούλια Διοίκησης, στο Πρυτανικό Συμβούλιο θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι φοιτητών οι οποίοι ωστόσο δεν θα ψηφίζουν για την εκλογή των οργάνων διοίκησης, στις πρυτανικές εκλογές οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο, το πρυτανικό συμβούλιο θα είναι αρμόδιο και για το πανεπιστημιακό άσυλο, ενώ όσον αφορά στα μεταπτυχιακά, επιτρέπονται τα δίδακτρα, η κοστολόγησή τους όμως θα πρέπει να αιτιολογείται. Τέλος, ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας θα έχει το δικαίωμα κατάργησης, συγχώνευσης ή δημιουργίας τμήματος «για επιστημονικούς λόγους».Πιο συγκεκριμένα με το νέο νομοσχέδιο:• Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρύματος και θεσμοθετούνται τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με συμμετοχή εκπροσώπων της περιφέρειας, υπουργείων κ.ά.• Στη Σύγκλητο, ορίζονται έως τέσσερις εκπρόσωποι των φοιτητών, τρεις των προπτυχιακών και ένας των μεταπτυχιακών φοιτητών και των υποψηφίων διδακτόρων. Οι εκπρόσωποι των φοιτητών ορίζονται μετά από απόφαση των νομίμως εκλεγμένων μελών όλων των Διοικητικών Συμβουλίων των Φοιτητικών Συλλόγων.• Το πρυτανικό συμβούλιο αποτελείται από τον πρύτανη, τους αντιπρυτάνεις, έναν εκπρόσωπο των φοιτητών, και τον εκπρόσωπο των διοικητικών υπαλλήλων.• Για το πανεπιστημιακό άσυλο «επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ λαμβάνει χώρα σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής αυτεπαγγέλτως και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μετά από απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου. Οι ως άνω περιορισμοί δεν ισχύουν για το Πυροσβεστικό Σώμα».• Τα πτυχία πενταετών σπουδών μετατρέπονται σε master.• Με απόφαση του υπ. Παιδείας, μπορεί να οργανώνονται στα ΑΕΙ διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, τα οποία θα παρέχουν σχετικά διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.• Στα μεταπτυχιακά επιτρέπεται η ύπαρξη τελών φοίτησης, το ύψος των οποίων πρέπει να αιτιολογείται. Απαλλάσσονται των τελών οι φοιτητές, εφόσον το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνει αυτοτελώς το 70% του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος.• Η αμοιβή των καθηγητών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του μισθού τους και εφόσον διδάσκουν σε ένα μεταπτυχιακό αμισθί.• Ο υπουργός μπορεί να συγχωνεύει και να καταργεί ΑΕΙ όταν «η λειτουργία μεμονωμένων ΑΕΙ δεν δικαιολογείται επιστημονικά και, αντιθέτως, δυσχεραίνει την έρευνα και τη διδασκαλία στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία».
tmhma-kthniatrikhs-diekdikei-to-dhmokrateio-panepisthmio-thrakhs

Τμήμα κτηνιατρικής διεκδικεί το Δημοκράτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Το τμήμα ιατρικής του Δημοκράτειου πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο απαριθμεί 30.000 φοιτητές θέλοντας να ενισχύσει τη δυναμική του πανεπιστημίου έκανε πρόταση για σύσταση τμήματος κτηνιατρικής.Η Σύγκλητος μετά απο εξέταση του θέματος και των διάφορων παραμέτρων που συνεπάγονται στη δημιουργία ενός τέτοιου τμήματος, υιοθέτησε την πρόταση της Ιατρικής και αποφάσισε τη σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας για την ίδρυση τμήματος με έδρα την Αλεξανδρούπολη.«Εάν πρέπει να δημιουργηθεί μία νέα Κτηνιατρική Σχολή στην Ευρώπη, αυτό το σημείο είναι ο Έβρος. Στην πανεπιστημιούπολη του τμήματος ιατρικής υπάρχει ο χώρος και μόλις ολοκληρωθεί, σε διάστημα ενός έτους, η 4η φάση της ιατρικής, μπορούν να φιλοξενηθούν τα θεωρητικά μαθήματα της κτηνιατρικής.Επιπλέον, με τα τμήματα ιατρικής, μοριακής βιολογίας και μελλοντικά κτηνιατρικής στην Αλεξανδρούπολη και το τμήμα αγροτικής ανάπτυξης στην Ορεστιάδα, θα δημιουργηθεί ένας σοβαρός μοχλός αγροτικής και κτηνοτροφικής ανάπτυξης που θα θωρακίσει την πύλη εισόδου ζωονόσων στην Ελλάδα και την Ευρώπη» τονίζει ο καθηγητής χειρουργικής Αλέξανδρος Πολυχρονίδης, επισημαίνοντας ότι το Πανεπιστήμιο οφείλει να σχεδιάζει το μέλλον του και να διεκδικεί. Είναι βεβαίως ευρέως γνωστό ότι, λόγω των ζωονόσων, οι απώλειες ζωικού κεφαλαίου είναι μεγάλες στον Έβρο φτάνοντας ακόμη και το 95%.Γιατί στο Δημοκράτειο;Το τμήμα ιατρικής στην προσπάθεια του να δημιουργηθεί το τμήμα κτηνιατρικής στο πανεπιστήμιο παραθέτει τα παρακάτω πλεονελτήματα:Ο Έβρος και γενικά η Θράκη είναι απο τις περιοχές με το μικρότερο κατεφαλήν εισόδημα και τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας στη χώρα και την ευρώπη.Υπάρχει μεγάλο ποσοστό εσωτερικής και εξωτερικής μετανάστευσης νέων.Υπάρχουν ελάχιστα αναπτυξιακά προγράμματα στη περιφέρεια.Ο νομός διαθέτει ιδανική μορφολογία εδάφους και εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, ενώ παράλληλα υπάρχει μεγάλη παράδοση στην κτηνοτροφία.Για να καταφέρει το πανεπιστήμιο Θράκης να δημιουργήσει και να λειτουργήσει το τμήμα θα χρειαστεί τη βοήθεια και συμπαράσταση των Κτηνιατρικών Σχολών της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας. Ακόμα θα πρέπει να σταθούν δίπλα τους στη προσπάθεια αυτή, η τοπική αυτοδιοίκηση όσο επίσης οι οικονομικοί και παραγωγικοί φορείς της Θράκης.
psalidi-stis-kratikes-epichorhghseis-sunthrountai-apo-ta-ereunhtika-tous-erga-ta-aei-

Ψαλίδι στις κρατικές επιχορηγήσεις: Συντηρούνται απο τα ερευνητικά τους έργα τα ΑΕΙ

Μετά τις τελευταίες αλλαγές που επέφερε ο πρωθυπουργός κ.Τσίπρας στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, ήρθε στο φως και το πρόβλημα της χρηματοδότησης. Σύμφωνα με “Τα Νέα” τα πανεπιστήμια δηλώνουν πως πλέον για κάθε ευρώ που δίνει το κράτος, οι καθηγητές φέρνουν εώς και πέντε φορές περισσότερα.Στο πανεπιστήμιο αθηνών, ένα απο τα αρχαιότερα ιδρύματα της χώρας έχει γίνει τα τελευταία επτά χρόνια μείωση του 30% του ανθρωπίνου δυναμικού και 70% του προυπολογισμού. Βάση αυτών ένα τόσο μεγάλο ίδρυμα όχι απλά θα υπολειτουργούσε, θα είχε σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και πρωτες ύλες που θα καθιστούσαν τη λειτουργία του σχεδόν αδύνατη.Παρόλα αυτά, το πανεπιστήμιο εχει την τύχη να απαρτίζεται απο υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό το οποίο μέσα απο έρευνες και έργα έχουν καταφέρει να φέρουν πέντε φορές περισσότερους πόρους απο ότι παρέχονται απο τη κρατική επιχορήγηση.«Ανάλογα με το έτος, πέντε έως δέκα χιλιάδες νέοι επιστήμονες και ερευνητές απασχολήθηκαν στα έργα αυτά, μειώνοντας τα ποσοστά διαρροής επιστημονικού δυναμικού προς το εξωτερικό. Σημαντικό μέρος των πόρων επενδύθηκε για τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών αναγκών» τονίζει ο πρύτανης του πανεπιστημίου Θάνος Δημόπουλος.Πέραν όμως της μεγάλης περικοπής πόρων απο το κρατικό μηχανισμό, τείνει να μπει φραγμός στο θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης πόρων που προέρχονται απο εξωτερικές πηγές χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι έρευνες που διεξάγονται και οι ιδιαιτερότητες του ιδρύματος. «Τείνει να μετατραπεί έτσι η δημιουργική δραστηριότητα του ιδρύματος σε έναν εξόχως αντιπαραγωγικό μηχανισμό, μέσα από τον οποίο αναντίστοιχα μεγάλο μέρος ανθρώπινων και οικονομικών πόρων καταναλίσκονται για την τήρηση των διαδικασιών. Σ' έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό, που η ανελαστικότητά του δεν συνάδει με την παραγωγή της γνώσης, την προώθηση της καινοτομίας, την ενίσχυση των πρωτοβουλιών για διεθνή παρουσία και προσέλκυση πόρων. Που ωθεί τα ικανότερα μέλη του επιστημονικού μας δυναμικού να δραστηριοποιηθούν εκτός του δημόσιου πανεπιστημίου» επισημαίνει ο πρύτανης.Μετά την ανακοίνωση του υπουργού παιδείας κ.Γαβρογλου των νομοσχεδίων για τα ΑΕΙ τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων τη σύσταση περιφερειακών Συμβουλίων στη θέση των Συμβουλίων ιδρυμάτων, αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτάνεων - αντιπρυτάνεων, επαναφορά ασύλου, περιορισμούς στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ελεύθερη πρόσβαση οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών κ.ά. η Σύνοδος Πρυτάνεων ζήτησε συναντήσεις με τους εκπροσώπους Παιδείας των κομμάτων, όπου μείζον θέμα θα είναι η αύξηση της κρατικής επιχορήγησης.
ta-aei-ws-basikoi-paragwgoi-ereunas-ths-chwras-kai-oi-oikonomikoi-periorismoi-

Τα ΑΕΙ ως βασικοί παραγωγοί έρευνας της χώρας και οι οικονομικοί περιορισμοί

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα αποτελούν το βασικότερο όργανο έρευνας στη χώρα με ποσοστό 35% της συνολικής δραστηριότητας και ανάπτυξης, ποσοστό ικανοποιητικό σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαικές χώρες.Τα ελληνικά πανεπιστήμια παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση και στην απόκτηση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, έχουν όμως επι του παρόντος περιορισμένη συνεισφορά στην καινοτομία και στην ενίσχυση της οικονομίας της χώρας.Ακόμα, το Αθηναικό πρακτορείο μετέδωσε πως το σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό στο τομέα της χρηματοδότησης απο το κράτος, αν και πλέον τα ιδρύματα επανεξετάζουν την στρατηγική τους αναζητώντας καινούργιες πηγές χρηματοδότησης.Αυτά αναγράφονται στη νέα έκδοση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) Έρευνα, Εκπαίδευση, Καινοτομία: Οι διαστάσεις του Τριγώνου της Γνώσης στην Ελλάδα, όπου αναλύεται η συνεισφορά των εγχώριων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των ερευνητικών κέντρων.Στο άρθρο αναφέρονται επίσης τα παρακάτω:- Παρά τη μείωση πολλών μακροοικονομικών δεικτών κατά τα τελευταία έτη, οι εθνικές δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α) αυξήθηκαν με την αξιοποίηση και των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρότι η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται χαμηλά μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.- Με βάση τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία Ε&Α (2015) ο δείκτης της έντασης δαπανών Ε&Α (ποσοστό των δαπανών Ε&Α ως προς το ΑΕΠ της χώρας) διαμορφώνεται στο 0,96% του ΑΕΠ.- Ο αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται σε αυτές τις δραστηριότητες, υπερβαίνει τις 82.000, με τη μεγάλη πλειονότητα αυτών να απασχολείται στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.- Σημαντική ερευνητική δραστηριότητα έχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια, τα ερευνητικά κέντρα και τα ΤΕΙ, η οποία διεξάγεται κυρίως με δημόσια χρηματοδότηση (τακτική και κονδύλια ΕΣΠΑ), ενώ πρόσθετοι πόροι προέρχονται από τα ανταγωνιστικά προγράμματα Ε&Α της ΕΕ.- Τα ερευνητικά αποτελέσματα που παράγονται στη χώρα μας, μπορούν να χαρακτηρισθούν ως υψηλού επιπέδου, όταν αξιολογηθούν με ακαδημαϊκούς όρους.- Η συμμετοχή Ελλήνων ερευνητών σε ανταγωνιστικά προγράμματα Ε&Α της ΕΕ, πχ από το Πρόγραμμα Πλαίσιο (2007-2013), είναι επίσης υψηλή, δεδομένου ότι η χώρα έχει λάβει κεφάλαια που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ και αντιστοιχούν στο 2,2% της συνολικής κοινοτικής χρηματοδότησης.- Το 10,5% των εγχώριων επιχειρήσεων που καινοτομούν σε προϊόντα και διαδικασίες, έχουν συνάψει συνεργασία με κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο ή ερευνητικό ίδρυμα.- Ο αριθμός των Ελλήνων διδακτόρων από ελληνικά ιδρύματα αυξάνεται διαχρονικά από τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Έτσι, η Ελλάδα τοποθετείται μεταξύ των πρώτων δέκα χωρών σε αριθμό κατόχων διδακτορικού, ανά 1.000 άτομα πληθυσμού.Στη μελέτη επισημαίνεται επίσης ότι η συμβολή των επιχειρήσεων στις συνολικές εθνικές δαπάνες Ε&Α υστερεί συγκρητικά με ξένες χώρες πράγμα που μας δείχνει ότι δε γίνεται εκμετάλλευση των ερευνητικών αποτελεσμάτων στη χώρα μας.Ας δούμε ένα παράδειγμα, το 2014 οι ελληνικές επιχειρήσεις δαπάνησαν το 0,28% του ΑΕΠ με τον ευρωπαικό μέσο όρο να είναι 1,3% του ΑΕΠ. Γενικότερα ως χώρα διεθνώς, η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των κρατών με μέτριες επιδόσεις καινοτομίας.
sta-cheria-tou-upourgou-paideias-o-elegchos-ths-tritobathmias-ekpaideushs

Στα χέρια του υπουργού παιδείας ο έλεγχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Με νέα διάταξη περνάει στα χέρια του υπουργού παιδείας το δικαίωμα ίδρυσης, κατάργησης, συγχώνευσης, μετονομασίας και κατάτμησης ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ο υπουργός παιδείας τώρα κ.Γάβρογλου θα μπορεί βάση του νέου νόμου να καταργεί τμήματα ή ιδρύματα που δεν καλύπτοται απο επαρκής μαθητές η καθηγητές ύστερα από ερώτημα σε ΑΔΙΠ και σε ΕΣΕΚΑΑΔ.Διετή τμήματα: Βάση του νέου νόμου θα δημιουργηθούν στα ΤΕΙ νέα διετή τμήματα επαγγελματικής κατάρτισης 5, τα οποία θα είναι διαθέσιμα προς όλους τους μαθητές των επαγγελματικών λυκείων χωρίς γραπτές εξετάσεις.Καταργείται ο όρος επαγγελματικά πεδία: Από το αρθρο 4 παράγραφος 2 του νόμου 4009/11 αφαιρείται ο όρος “επαγγελματικά πεδία” (σ.σ. συγκεκριμένα αφαιρείται από την παράγραφο: α) Τα Πανεπιστήμια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία).Ύδρυση παραρτημάτων σε ξένες χώρες: Πλέον θα δίνεται η δυνατότητα βάση συγκεκριμένων όρων να λειτουργούν παραρτήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε άλλες χώρες.Θητεία πρυτάνεων: Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα η θητεία πρυτάνεων, αντιπρυτάνεων, προέδρων τει, αντιπροέδρων και κορμητόρων δεν ορίζεται πλέον με συνεχή θητεία αλλά με το προσχέδιο νόμου 1+1 που σημαίνει ότι ο πρύτανης μπορεί να κάνει και δεύτερη θητεία μόνο αν κάνει παύση μετά την πρώτη.Έδρες και αριθμός πρυτάνεων: Προβλέπεται μέχρι 20 τμήματα ή λειτουργία σε 3 γεωγραφικές έδρες 3 Αντιπρυτάνεις ή Αντιπροέδρους ΤΕΙ, και πάνω από 20 τμήματα ή 4 γεωγραφικές έδρες 4 Αντιπρυτάνεις ή Αντιπροέδρους.Συμμετοχή στη σύγκλητο: Στις σύγκλητους ορίζονται 5 εκπρόσωποι φοιτητών, 3 προπτυχιακοί και 2 μεταπτυχιακοί,με μονοετή θητεία, ένας εκπρόσωπος του υπόλοιπου ΕΠ και ένας Διοικητικός Υπάλληλος με διετή θητεία και καθολική ψηφοφορία.Συμμετοχή στην εκλογή προέδρων-πρυτάνεων: Προβλέπεται εκλογή Πρυτάνεων Προέδρων ΤΕΙ, Αντιπρυτάνεων, Αντιπροέδρων και Κοσμητορων από τους καθηγητές με συντελεστή 0.9 και τους υπόλοιπους πλην φοιτητών με 0.1. Οι φοιτητές δεν συμμετέχουν στις εκλογές. Διδακτορικά: Τα διδακτορικά μπορούν να οργανώνονται μόνο απο τα πανεπιστήμια. Επίσης οι διδακτορικές διατριβές μπορούνα να επιβλέπονται απο καθηγητές ίδιου ή άλλου ΑΕΙ και απο ερευνητές.Ακαδημαικά συμβούλια: Συγκροτείται το Ακαδημαικό συμβούλιο ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας σε περιφεριακό επίπεδο στο οποίο θα παρευρίσκονται απο εκπροσώπους ΤΕΙ, ΑΕΙ και ερευνητικών κέντρων Ε.Κ. οι οποίοι είναι μέλη Δ.Ε.Π ή ερευνητές κάποιας άλλης περιφέρεια με τετραετή θητεία.

Μεταπτυχιακά

Βρείτε πληροφορίες για τα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρονται από τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Εξελειγμένη αναζήτηση

Συνταγές

Περισσότερες συνταγές →

Ταινίες

Περισσότερες ταινίες →